Valstis ar labāko ceļu tīklojumu un infrastruktūru

Labs ceļu tīklojums un infrastruktūra ir būtiska ne vien atsevišķiem indivīdiem, kas pa šiem ceļiem pārvietojas, bet arī valstij kopumā. Kvalitatīvs un plašs ceļu tīkls nodrošina industriju attīstību un ekonomisko izaugsmi, jo loģistika ir pamats daudzu nozaru attīstībai. Bieži vien var novērot, ka tieši valstīm ar straujāko ekonomisko izaugsmi ir labākā ceļu infrastruktūra. Šeit būs valstis no kurām Latvija varētu ņemt piemēru ceļu infrastruktūras radīšanā un uzturēšanā.

ASV

ASV ir valsts ar pasaulē garāko ceļu tīklu, kas kopā sastāda vairāk kā 6,5 miljonus kilometru. Tāpat arī ASV ir valsts, kurā ir visvairāk ātrgaitas šoseju pasaulē. Viss ceļu tīklojums ir iedalīts trīs kategorijās – valsts nozīmes ātrgaitas šosejas, štatu nozīmes lielceļi un apgabalu lielceļi. Tas nodrošina ceļu tīklojuma efektivitāti un labu loģistiku. Arī paši ceļi ir ar kvalitatīvu segumu un pārdomātu infrastruktūru. Tie plaši, ar viegli saprotamiem apzīmējumiem, norādēm, labu apgaismojumu utt. ASV ik gadu tērē vairāk kā 71 miljonu ASV dolāru ceļu infrastruktūras uzturēšanai, tāpēc nav nekāds brīnums, ka šajā valstī ar ceļiem viss ir kārtībā.

Singapūra

Singapūra ir valsta ar vienu no blīvākajiem ceļu tīkliem pasaulē. Par spīti salīdzinoši mazajiem valsts izmēriem, tā kopējais ceļu garums ir 3 496 kilometri. Tā kā Singapūra ir salu valsts ar ierobežotu sauszemes teritoriju, atbildīgās personas īpaši piedomā pie tā, lai valstī būtu īpaši veiksmīga transporta sistēma. Valts ir izstrādājusi īpašu mobilitātes plānu, kas paredz dažādu jaunāko tehnoloģiju ieviešanu ceļubūvē un ceļu infrastruktūras veidošanā. Singapūra dara visu, lai pietiktu līdzekļi ceļu uzturēšanai un ērta pārvietošanās tiktu nodrošināta visiem iedzīvotāju slāņiem. Piemēram, Singapūrā ir ļoti augsti ekspluatācijas nodokļi jaunajām automašīnām.

Beļģija

Beļģijā ir visblīvākais ceļu tīkls pasaulē. Kopējais ceļu garums valstī ir 154 012 kilometri. Beļģija ir arī valsts ar vislielāko ceļu noslogojumu pasaulē, taču tas nav šķērslis Beļģijai uzturēt ceļus labā tehniskā stāvoklī. Arī šajā valstī ir izstrādāts moderns ceļu uzturēšanas plāns, kas ietver jaunu, efektīvu tehnoloģiju izmantošanu gan ceļu un to infrastruktūras uzturēšanā, gan drošas satiksmes nodrošināšanā.

Japāna

Japānas ceļu tīkla kopgarums ir lielāks par 1,2 miljoniem kilometru. Japānas ceļu tīkls un infrastruktūra tiek izmantots kā paraugs ļoti daudzās citās Āzijas valstīs, jo šis Japānas ceļu tīklojums ir īsts veiksmes stāsts. Japānā ceļi ir plaši, gludi, droši un pats labākais, tie ir izvietoti tā, ka ir iespējams ērti pārvietoties cauri visai valstij. Japāna savu ceļu uzturēšanai tērē vairāk kā 67 miljonus ASV dolāru ik gadu. Vairāk par ceļu uzturēšanu tērē vien ASV, tāpēc ir skaidrs, ka Japānas ceļiem ir jābūt labiem.

Nīderlande

Nīderlandes ceļu kopgarums ir 139 295 kilometri, līdz ar to ceļu tīklojums šajā, salīdzinoši nelielajā valstī ir visai blīvs. Ceļu kvalitāte arī tiek novērtēta kā ļoti augsta, taču Nīderlande šajā topā nokļūst, galvenokārt, tāpēc, ka tā ir viena no retajām valstīm, kas domā ne vien par autoceļu izbūvi, bet arī vieglu pārvietošanos citiem ceļu satiksmes dalībniekiem. Valstī ir ļoti labs veloceļu un gājēju ceļu tīklojums, kas nodrošina vieglu un ērtu pārvietošanos arī bez automašīnas. Pateicoties tam, Nīderlande ir atzīta arī par pasaulē zaļāko valsti.